COMUNICAT EN RELACIÓ A LA DIADA 2023

L’Associació de Municipis per la Independència ha participat activament a les Diades Nacionals multitudinàries que es venen celebrant a Catalunya des del 2012. Molts anys com a coorganitzadors i implicant-nos activament en totes les convocatòries, mobilitzant les alcaldies però també fent d’altaveu en tot el territori per promoure la participació.

Entenem que la Diada és un acte de país, un acte d’unitat i un acte on totes les sensibilitats s’hi han de sentir còmodes i representades. Aquests són els nostres valors i són els què hem promogut i defensat allà on hem estat.

Enguany, la decisió de l’Assemblea Nacional Catalana ha estat d’excloure l’AMI com a veu visible de la Diada. Des de fa moltes setmanes, hem sol·licitat, reiteradament, de mantenir una reunió bilateral AMI-ANC per poder conèixer els detalls del plantejament d’aquest any, per tal d’assegurar-nos que la Diada no s’aprofitaria com a un acte de confrontació. Però no ha estat possible.

Entenem, com a única forma per defensar la independència de Catalunya, la unitat, el diàleg i el consens. Tots i totes som necessaris per construir aquest país lliure que tant desitgem.

Tot i les circumstàncies, l’AMI ha estat present a la presentació de la Diada d’enguany, celebrada ahir, dilluns 3 de juliol a Barcelona, com a convidada, no com a actor principal perquè no sortirà de nosaltres la divisió, ni el treball sense fer pinya per la independència de Catalunya. La nostra Diada serà a Barcelona però també a tots els pobles, viles i ciutats de Catalunya, com ha estat sempre i des d’on hem d’articular el territori per arribar a la nostra fita, la República Catalana.

Comparteix aquesta informació